در خوردن تخم مرغ زياده روي نكنيد
وبسایت خبری کوردنیوزر،خبرها و رویدادهای ایران و جهان و مناطق کردنشین را در معرض دید بازدید کنندگان وکاربران محترم قرارمیدهد.ولازم به ذکراست وبسایت کوردنیوزکاملامستقل و وابسته به هیچ یک از جناحهای سیاسی نمیباشد. باتشکر مدیر وبسایت :علیرضاحسینی سقز
در خوردن تخم مرغ زياده روي نكنيد
15 / 8 / 1391 ساعت 5:49 | بازدید : 5149 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

زرده تخم مرغ حاوي مقدار زيادي كلسترول است كه زياده روي در مصرف آن، مخصوصا در افرادي كه به برخي از بيماريها دچار هستند و كلسترول بد خونشان بالا است خطرناك خواهد بود. بعضي از پژوهشگران عقيده دارند كه رژيم غذايي روزانه نميتواند نقشي در بالا بردن كلسترول خون داشته باشند زيرا به هر صورت بدن هر روزه مقداري كلسترول توليد و وارد‌ گردش خون ميكند. عده اي نيز معتقدند كه رابطه ي مستقيم و نزديكي بين مقدار كلسترول خون و رژيم غذايي وجود دارد.
اخيرا بررسي جالبي بر روي 9300 نفر مرد و زن ژاپني كه 14 سال به طول انجاميده نشان ميدهد كه خانمهاي ميانسالي كه روزي يك عدد تخم مرغ ميخورده اند 22 درصد بيشتر از آنهايي كه هر 3 يا 4 روزي يك تخم مرغ ميخورده اند جانشان را از دست داده اند. در اين مطالعه اثرات عوامل ديگر نيز در نظر گرفته شده و اثر زرده تخم مرغ بر سلامتي و بهزيستي آزمايش و تجزيه و تحليل شده است.
روي هم رفته دست اندركاران تغذيه و پزشكي توصيه ميكنند كه روزي يك عدد تخم مرغ براي افرادي كه سالم هستند و كلسترول بد خونشان بالا نيست كافي ميباشد زيرا هر يك عدد تخم مرغ ميتواند يك سوم ميزان كلسترول مورد لزوم بدن را تامين كند. به عبارت ديگر اگر كسي در روز 3 عدد تخم مرغ مصرف كند نياز روزانه اش به كلسترول برآورده شده نبايد غذاي ديگري كه حاوي كلسترول است مصرف كند كه در حقيقت امريست اجتناب ناپذير زيرا همراه رژيم غذايي روزانه به طور مسلم مقدار ديگري كلسترول به بدن ميرسد.
در اين بررسي معلوم گرديد كه مصرف تخم مرغ در مردان تاثير زيادي در سلامت آنها ندارد و ميزان مرگ و مير آنها را افزايش نميدهد كه هنوز علت يا علل آن معلوم نيست.
كلسترول جزئي از ساختمان اصلي غشاء سلولهاي بدن بوده و در بسياري از فعل و انفعالات بدن نقش مهمي دارد. افراد سالم نبايد به كلي از مصرف تخم مرغ دوري كنند. افرادي كه به عارضه بالا بودن كلسترول خون دچار هستند ميتوانند از پروتئين با كيفيت بالاي سفيده تخم مرغ لذت ببرند و براي كودكان به علت رشد سريع و احتياج به كلسترول در ترميم نيازهاي بدن بايد مقداري كلسترول در رژيم غذايي روزانه آنها منظور گردد تا تاخير در رشد آنها به وجود نيايد.
به طور كلي موضوع حد اعتدال و رعايت آن امريست بسيار مهم. با موازنه رژيم غذايي و مصرف انواع و اقسام غذا در حد اعتدال ميتوان از خوردن غذا لذت برد و درضمن سالم ماند





|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4


مطالب مرتبط با این پست




















می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نظر سنجی

بنظرشماكدام يك ازشهرهاي كردنشين زيربيشترهدف تهاجم فرهنكي قراركرفته است؟

آرشیو مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان kurdnews و آدرس kordstan.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را د




آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 5108
:: کل نظرات : 147

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 45

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 726
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 18109
:: بازدید ماه : 146226
:: بازدید سال : 445885
:: بازدید کلی : 4346064